Nespresso: Noe for enhver smak

Gambit Hill+Knowlton har jobbet med Nespresso siden høsten 2017 og er en fast sparringspartner på lokal kommunikasjonsstrategi, markedsføringskampanjer, PR, event og bærekraftskommunikasjon for både B2C og B2B. 

Gjenvinning og bærekraft har vært ett av fokusområdene og Nespresso har gjort betydelig investeringer i infrastruktur for å sørge for høyere andel av resirkulerte kaffekapsler. Fra å kun ha gjenvinning via Nespresso-butikkene dekker de nå 97 prosent av Norge gjennom et samarbeid med Posten.  

For å informere om dette produserte vi blant annet en animasjonsfilm som fortalte om nyheten og forklarte gjenvinningsprosessen, og har månedlig bidratt med innhold til sosiale medier for å bygge opp kjennskap til gjenvinningssystemet til Nespresso.

Lansering av Nespresso Vertuo
I 2018 hadde vi ansvaret for PR, sponsorater og event ved lansering av Nespresso Vertuo, et nytt kaffesystem fra Nespresso som lager store kopper med fyldig kaffe.  

Under lanseringen gjorde vi et kreativt samarbeid med Konspirasjonspodden, en av norges mest populære podcaster. Podcasten ledes av komikerduoen Fredrik Sjaastad Næss og Bjørn-Henning Ødegaard og de ble utfordret til å konspirere hva Nespresso hadde funnet på av innovasjon på kaffefronten, før lanseringen. Deretter ble Nespresso Vertuo en del av både podcasten, både på audio og live-fremføringer. Vi var tidlig ute med sponsorsamarbeid for podcast og fikk meget god dekning gjennom samarbeidet. 

Innholdsmarkedsføring for B2B
I 2019 har vi hjulpet Nespresso Professional med merkevarebygging og innholdsmarkedsføring. Sammen med Norstat gjennomførte vi en kaffeundersøkelse blant norske arbeidstakere og basert på dette skrev vi flere bloggartikler for spredning til relevante målgrupper.  

Besøk bloggen «Nespresso Kaffe og Business» her.

Sector: Varehandel + FMCG, Mat + Drikke
Specialist expertise: Kreativitet + Kampanje | The Studio
Office: Oslo