«Merkevarer må ikke stoppe sin kommunikasjon i krisetider. De som stopper å snakke med omverden vil fort bli glemt. De som viser at de bidrar positivt inn i situasjonen vi står oppe i vil bli husket positivt.»

Dette er rådene fra et samstemt ekspertpanel under Gambit H+K sitt videomøte «Er det mulig å bygge merkevare under koronakrisen?» Over 100 kunder og samarbeidspartnere på tvers av de nordiske markedene deltok.

Simon Shaw, Global Chief Creative Strategy + Innovation Officer i Hill+Knowlton, delte av sin erfaring og eksempler på hvordan internasjonale merkevarer håndterer kommunikasjon og markedsføring under krisen. Hans klare råd er at merkevarer må være fleksible i både strategi og ressursbruk for å finne sin relevans i krisen – og at de må vise frem kompetansen sin gjennom handling, ikke bare ord.

Roberto Binaghi, byråsjef i mediebyrået Mindshare i Italia, delte nyttig innsikt fra det italienske markedet og viktige funn fra rapporten “COVID-19 i Italia – Tidlige trender og implikasjoner”. Analysen viser at det er klare omveltninger i medievanene til befolkningen og at Italia er i ferd med å bli en heldigital nasjon som et resultat av krisen.

Til slutt presenterte Mari Myhrbraaten, seniorrådgiver og leder av faggruppen «Innsikt og analyse» i Gambit H+K, en overordnet undersøkelse av medievaner og sentiment i sosiale medier i Norden under koronakrisen. Medielandskapet preges av stor omveltning og usikkerhet, men innsikt viser at det finnes noen klare lyspunkter: Kan COVID-19 epidemien være katalysatoren som leder til slutten på fake news?

«Merkevarer må ikke stoppe sin kommunikasjon i krisetider. De som stopper å snakke med omverden vil fort bli glemt. De som viser at de bidrar positivt inn i situasjonen vi står oppe i vil bli husket positivt.»

Dette er rådene fra et samstemt ekspertpanel under Gambit H+K sitt videomøte «Er det mulig å bygge merkevare under koronakrisen?» Over 100 kunder og samarbeidspartnere på tvers av de nordiske markedene deltok.

Simon Shaw, Global Chief Creative Strategy + Innovation Officer i Hill + Knowlton, delte av sin erfaring og eksempler på hvordan internasjonale merkevarer håndterer kommunikasjon og markedsføring under krisen. Hans klare råd er at merkevarer må være fleksible i både strategi og ressursbruk for å finne sin relevans i krisen – og at de må vise frem kompetansen sin gjennom handling, ikke bare ord.

Roberto Binaghi, byråsjef i mediebyrået Mindshare i Italia, delte nyttig innsikt fra det italienske markedet og viktige funn fra rapporten “COVID-19 i Italia – Tidlige trender og implikasjoner”. Analysen viser at det er klare omveltninger i medievanene til befolkningen og at Italia er i ferd med å bli en heldigital nasjon som et resultat av krisen.

Til slutt presenterte Mari Myhrbraaten, seniorrådgiver og leder av faggruppen «Innsikt og analyse» i Gambit H+K, en overordnet undersøkelse av medievaner og sentiment i sosiale medier i Norden under koronakrisen. Medielandskapet preges av stor omveltning og usikkerhet, men innsikt viser at det finnes noen klare lyspunkter: Kan COVID-19 epidemien være katalysatoren som leder til slutten på fake news?

Se opptak av hele presentasjonen her

Simon Shaw, Global Chief Creative Strategy + Innovation Officer i Hill+Knowlton
Roberto Binaghi, byråsjef i mediebyrået Mindshare i Italia
Mari Myhrbraaten, seniorrådgiver og leder av faggruppen «Innsikt og analyse» i Gambit H+K