
Marius arbeider med strategisk kommunikasjon, merkevarebygging, omdømmeutvikling, markedsføring og integrerte markedskampanjer. Marius er også kreativ rådgiver og kan implementere kampanjer med et bærende konsept som tas ut i egne, fortjente og betalte kanaler. Spesielt kampanjer der PR, reklame, digitale kanaler, sosiale medier og utendørsaktiviteter samspiller med hverandre. De siste årene har Marius arbeidet med oppdrag for kunder som, Handelshøyskolen BI, Norad, Yrkestrafikkforbundet, COWI, Norges Bank, Worldskills Norway, Equinor, UiO, DNB, NHO, UNICEF, Barnekreftsforeningen, McDonalds, Nordea, Helse Sør-Øst og Agria Dyreforsikring.
Marius var en av gründerne som startet PR-byrået Colt kommunikasjon. Norges ledende PR-byrå innen bruk av sosiale medier. Han var med å utvikle metodikk og tilnærming som ble brukt i forelesninger på Handelshøyskolen BI. Han Jobbet med flere av Norges største selskaper og var ansvarlig rådgiver i Norge for den globale alliansen Public Relations Network. Marius holder kurs og foredrag innenfor fagområdet strategisk kommunikasjon, integrert kommunikasjon, digital -PR og sosiale medier. Han er fast foreleser på Westerdals studieprogram: Strategi og PR.