Det er en styrke å være mange

I 2019 gjennomførte Gambit H+K rekrutteringskampanjen «Det er en styrke å være mange» for Yrkestrafikk­forbundet (YTF). Målet var å verve flere bussjåfører, og samtidig synliggjøre fagforbundets rolle som en aktør som taler bussjåførers sak.   

Gambit H+K produserte tre hovedfilmer som visualiserte konseptet, der du møter en leder og ansatte i et busselskap. Filmene viste humoristiske situasjoner med utgangspunkt i at det er vanskeligere for en leder i bransjen å overse en hel skokk med bussjåfører som ønsker å bli hørt eller adressere et problem – fremfor om du er én person.  

I løpet av en måned ble kampanjen iverksatt, optimalisert og fullført på Facebook. Filmene ble publisert med målrettet annonsering mot bussjåfører, støttet av lenkeannonser, og optimalisert for å drive trafikk til YTF.no gjennom ­engasjement og videovisninger.   

Totalt skapte kampanjen nærmere 600 000 videovisninger og 6 000 nettsideklikk til ytf.no.  Antallet nye medlems­registreringer fordoblet seg i kampanjeperioden sammenlignet med samme periode i 2018.  

 Gambit H+K har bistått med kommunikasjonsstrategi, målgruppeanalyse, kreativt konsept, kampanje­planlegging, digital strategi, markedsføringsplan i sosiale medier, prosjekt­ledelse, innholdsproduksjon på sosiale medier, optimalisering, foto og filmproduksjon.