Byrået kan bli kåret til verdens beste kreative byrå. – Utrolig stas, sier kreativ leder Morten Lervaag Jacobsen i Hill+Knowlton, tidligere kjent som Gambit.

Det er anerkjente Provoke Media som deler ut prisen for Global Creative Agency of the year.

– Vi i Hill+Knowlton har jobbet hardt og systematisk over flere år for å løfte det kreative arbeidet både her i Norge og på tvers av alle de 40 markedene vi er i verden over. Utrolig gøy at dette legges merke til med denne nominasjonen, sier Jacobsen.

Hill+Knowlton er nominert sammen med amerikanske M Booth, britiske Hope&Glory og norske Trigger. Provoke Media opplyser at det senere skal legges til nominasjoner fra Asia/stillehavsregionen og Latinamerika.

– Å bli nominert er en vitaminsinnsprøytning og gjør oss enda mer motivert til å jobbe mer internasjonalt og på tvers av landegrenser med kreativ strategi, design og effektive kommunikasjonskampanjer, sier Jacobsen.

Hill+Knowlton har ti kreative hub-er i det internasjonale markedet. Norge spiller en sentral rolle og er i tett dialog med Hill+Knowlton-kontorer i de andre markedene.

– I det siste har vi jobbet direkte med kreative ledere i andre markeder og internasjonale kunder med kreativitet. Dette viser at den satsingen har gitt frukter, det er jo moro, sier Jacobsen.