Kreativiteten øker – er budskapet til HS Chung som leder operasjonen til Hill+Knowlton i Asia. Hun ser at bedriftene i Asia nå ser forbi pandemien og er i ferd med å finne en ny normal for hvordan de utfører arbeidet sitt. 

HS Chung, som selv jobber i Sør-Koreas hovedstad Seoul, var med på et videomøte for Gambit sine kunder for å snakke om hvordan bedrifter i Asia har håndtert situasjonen med COVID-19. Asia ble rammet av viruset før Europa og det var derfor interessant å se hvordan bedrifter der har innordnet seg. 

Hill+Knowlton sin regionsjef for Asia var opptatt av å få frem at det er lys i den mørke tunnelen og at Asia virker å være gjennom det verste.

  • I deler av Asia er vi nå kommet over pandemitoppen og livet begynner å komme noe mer tilbake til en normalsituasjon. Vi ser at bedriftene finner nye løsninger for hvordan de kan gjennomføre arrangementer, hvordan de kan møtes uten og møtes fysisk og på den måten holde hjulene i gang.

  • Virksomheter i Asia har forstått at verden ikke kan stoppe opp selv om vi er rammet av denne pandemien. Derfor har for eksempel produktlanseringer blitt gjennomført via video i stedet for å bli avlyst. Vi ser også at mange bedrifter har lagt om sin produksjon til å lage materiell som trengs for å bekjempe pandemien.
  • Virksomheter i Asia har forstått at verden ikke kan stoppe opp selv om vi er rammet av denne pandemien. Derfor har for eksempel produktlanseringer blitt gjennomført via video i stedet for å bli avlyst. Vi ser også at mange bedrifter har lagt om sin produksjon til å lage materiell som trengs for å bekjempe pandemien.