Markeds- og reklameteamet i Hill+Knowlton leverer både store internasjonale kampanjer og små lokale kampanjestunt.
Marketing handler om å forstå behovene og faktorene som påvirker personene i målgruppen slik at merkevaren får til en ønsket adferdsendring. For å få til ønskede adferdsendringer, kan man bruke kampanjer som grep, og dette strekker seg fra rene salgsutløsende kampanjer, holdningskampanjer og rekrutteringskampanjer. Merkevarens tillit i forhold til ønsket adferdsendring vil være en viktig faktor i hvor sterkt målgruppen påvirkes av kampanjen.
I konseptfasen legger innsikten grunnlaget for forståelse av målgruppen, kategoriens drivere, kundereisen og i hvilke kanaler vi treffer de best i. Konseptet skal inneholde tre elementer for brukeren; kunnskap, forståelse og motivasjon. På denne måten hjelper vi brukeren til å ta et godt valg. Vi har en holistisk tilnærming til marketing, som sikrer at konseptet kan tas ut i det formatet og kanalen som er mest effektivt.
Målgruppene blir eksponert for flere tusen medieinntrykk hver dag, det er derfor også sentralt i marketing når og hvordan man kan avbryte kundereisen slik at budskapet oppfattes som nyttig informasjon og ikke masete reklame.