Hurra! Norad-kampanjen vår Verdens viktigste mål, stakk av med både sølv og bronse i årets Gulltaggen-kåring. Kampanjen fikk edelt metall i kategoriene “Beste innholdsmarkedsføring” og “Mediestrategi: Kampanje”. 

Dette er gøy! Gulltaggen henger høyt her i Norge, og vi er stolte over at kampanjen vår Verdens viktigste mål, som vi gjennomførte i 2020 på vegne av Norad, har fått anerkjennelse i vårt kreative fagmiljø her hjemme.  

Verdens viktigste mål stakk av med sølvet i Beste innholdsmarkedsføring, og fikk bronse i Mediestrategi: Kampanje. Se de andre vinnerne i Gulltaggen 2021 her. 

– Det er alltid ekstra stas å vinne priser for arbeidet vi gjør for bærekraftsmålene og Norad. Juryens begrunnelse er motiverende ord å lese for alle oss som jobbet med kampanjen i et krevende arbeidsår, sier Morten Lervaag Jacobsen, kreativ leder i Gambit H+K .

Les mer om vinnercaset vårt her! 

Sølv i Beste innholdsmarkedsføring

Juryens begrunnelse: 

“Det er vanskelig å forestille seg hvordan ”Verdens viktigste mål” kunne vært løst på en bedre måte. Dette er en solid kampanje som har gått bredt ut for å engasjere en bred målgruppe. Invitasjonen til å ta en test fungerer svært godt for å sortere store mengder informasjon, slik at bærekraftsmålene oppleves både relevante og personlige for brukeren. 

Med smart bruk av data og skreddersydd innhold har kampanjen generert en imponerende mengde skreddersydde annonser og artikler. At verktøyene i kampanjen blir brukt ute i skolene for å skape engasjement hos elever, vitner om et solid håndverk. Verdens viktigste mål er et stort og komplekst budskap som formidles på en frisk og nytenkende måte.” 

Bronse i Mediestrategi: Kampanje

Juryens begrunnelse: 

“Den digitale jungelen er full av virkemidler, kanaler, analyse-verktøy og mulige strategier. Caset viser en symfoni av disse virkemidlene, godt komponert og dirigert for å skape gode resultater. Aktøren tar i bruk solid innsikt i forarbeidet og opparbeider seg ny anvendbar innsikt underveis i kampanjens forskjellige faser. 

Dette caset viser kontroll og beherskelse av faget. Å påta seg oppdraget med å få nordmenn til å bli mer bevisst på FNs bærekraftmål er en viktig og vanskelig oppgave. Og oppgaven blir løst på en særdeles god måte, i enn tydelig digital mediestrategi.” 

Dette er ikke den eneste prisvinnende Norad-kampanjen vi har jobbet med. Sjekk ut Nattevandring for bærekraftsmålene her, og ta en titt på Save Tropical House-kampanjen vår her!