Geberit: Ambassadørstrategi

Geberit, en ledende leverandør av baderomsløsninger, ønsket å nå ut til markedet i en mer personlig form enn vanlig markedsføring. Valget ble ambassadører og podcast.

De siste årene har Geberit benyttet podcasts for å promotere sine dusjtoalett – Aquaclean. Podcaster ble valgt som kanal, siden dette bidrar til å normalisere et tema som mange fremdeles opplever som ukomfortabelt. 

Normaliserer et uvanlig produkt
I 2019 og 2020 ble Jan Thomas og Einar Tørnquist valgt som ambassadører gjennom deres management PLAN B. «Jan Thomas og Einar blir venner» er en av Norges mest populære podcaster, og de to hovedpersonene har begge fått installert dusjtoaletter i sine boliger. Med litt humor og finesse har de to fortalt om sine prosjekter og opplevelser – uten at det har blitt plumpt. 

Tidligere har «Synnøve og Vanessas Podcast» samt «Krisemøte» vært ambassadører for Geberit Aquaclean.

Sector: Helse + Livsstil, Teknologi
Specialist expertise: Markedsføring, Innhold + Publisering
Office: Oslo