Bertel O. Steen | Engasjement og lojalitet på sosiale medier

Gambit H+K har utviklet sosiale medier-strategien til Bertel O. Steen og produserte løpende innhold til deres nettside, Facebook og Instagram fram til sommeren 2020. Gjennom mange år har vi skapt begeistring og entusiasme for virksomheten, forhandlerne og ikke minst – bilene.

Bertel O. Steen er en av Nordens største aktører innenfor salg- og servicemarkedstjenester for personbiler, varebiler, lastebiler og busser. 

Siden 2015 har vi planlagt, bearbeidet, spisset og optimalisert innhold på tvers av flarer, samt målt effekten av innsatsen. Slik har vi sørger for at alle bilmerkene, og ikke minst merkevaren Bertel O. Steen, har fått skinne i sosiale medier.

Målrettet og strategisk innsats
Ingenting fungere så godt som godt innhold, og arbeidet med sosiale medier fungerer best som et ledd i å nå større kommunikasjonsmål. Selv om det alltid er moro når antallet likes øker fra 5000 til 10 000 i løpet av et år, er det viktigere å sørge for en god økning i rekkevidde og engasjement som kan gi mer kunnskap om omdømmetilstanden.

Med målrettet og strategisk innsats har vi gjennom fem år bygget opp en svært engasjert og dedikert følgerskare på over 20.000 personer, som har likt, kommentert og delt egne bilder med oss på Facebook. Vi har også hatt ansvaret for Community management der vi har svart på spørsmål, og gitt råd til kundeservice- og markedsavdeling om hvordan de best kan følge opp tilbakemeldingene som kommer inn på siden.

En fanpage for bilentusiaster
En enkel benchmark fra 2019 viser at innsatsen fungerer. Bertel O. Steens Facebook-side hadde en betydelig høyere engasjementsrate enn sammenlignbare bedrifter og på tvers av bransjer. 

Sector: Varehandel + FMCG
Specialist expertise: Innhold + Publisering, Markedsføring
Office: Oslo