Goodify: Gjør gode gjerninger enklere

Goodify, en app som gjør det enkelt å be om hjelp og tilby hjelp, er mer aktuell enn noensinne i disse dager. Med få dager til rådighet og en påskeferie utenom det vanlige, klarte Gambit H+K og Scream å lage en film som flyr i sosiale medier.

Karantene, permitteringer og isolasjon. Hverdagen i både Norge og resten av verden har blitt satt på hodet i løpet av få uker. Den norske appen Goodify har aldri vært mer aktuell. Appen, som er et non-profit-initativ, gjør det enkelt å be om hjelp og tilby hjelp – om det så gjelder handling, digitale samtaler og praktiske gjøremål. Budskapet i filmen var at det skal være enkelt å gjøre gode gjerninger.

Samlet klipp fra hjemmekontor
Goodify har Kavlifondet i ryggen, og filmen ble produsert med støtte fra dem. Filmen er et resultat av klipp fra hjemmekontor fra både Gambit H+K og filmproduksjonsselskapet Scream Media. Sammen mobiliserte vi familie, venner og kollegaer på tvers av hele produksjonsteamet for å samle inn klippene vi trengte.

I løpet av kampanjeperioden skapte annonsene over 3 200 appnedlastninger og over 400 000 videovisninger på kampanjefilmene. Facebook-siden vokste med 470 nye følgere. 

3500 app-nedlastninger
Under kampanjen har ca. 80 prosent av klikk på app-annonsene ført til konvertering. Det tilsvarer ca. 3500 app-nedlastninger.

Sector: Helse + Livsstil
Specialist expertise: Sponsorater
Office: Oslo