LG SIGNATURE: Nordisk lansering 2019

Den 13. juni 2019 holdt LG lanseringsfest på Astrup Fearnley-museet. LG Signature, de aller beste produktene LG tilbyr – med de aller mest innovative og beste teknologiene, innpakket i elegant kvalitetsdesign.

Tiden var  knapp. Arbeidet startet i mars noe som ga teamet 2,5 måneder på foreberedelsene. Målet var å skaffe 150 gjester og å skape en kveld som LG skulle være stolte av og gjestene skulle huske.

Astrup Fearnley-museet ble valgt som lokasjon som med sin ekslusive utforming rammet inn arrangementet – representativt for en premium merkevare.

Lanseringsfesten var ikke kun et event, men også startskuddet for en større markedskampanje som involverte merkevareambassadør, skuespiller og klesdesigner Pia Tjelta, og en serie med annonser i tradisjonelle og sosiale medier.

Målet med lanseringsfesten var å tiltrekke medieprofiler og influencere i sosiale medier. Vi hadde også invitert nøkkelpersoner fra LGs partnere, gjester fra LG sitt hovedkontor i Korea samt vinnerne av en konkurranse i Sosiale medier noen dager i forkant av eventet.

Alt i alt kom mer enn 200 gjester til festen som inneholdt en LG Signature-inspirert fotoutstilling av Delfino Sisto Legnani, en produktpresentasjon – inkludert en presentasjon av designer Torsten Valeur, en minikonsert med Benjamin Ingrosso, merkevareambassadørene Pia Tjelta og Pernilla Wahlgren og nydelig koreanskinspirert mat fra the Flying Culinary Circus.

Gambit H+K, sammen med resten av LG One Nordic (H+K Strategies i Norden), var ansvarlige for hele evenementet, med unntak av byggingen av utstilling og scene. Valg av lokasjon, catering, programmet, underholdning, lys, lyd, DJ, teknisk rigg, registrering, invitasjoner, design med mer – alt ble håndtert av H+K.

Kvelden ble minneverdig. Høy klasse møtte kvalitetsdesign. Episk smakfull mat, god drikke og en flott atmosfære sørget for en lovende start i Norden for LG Signature.

Sector: Teknologi, Varehandel + FMCG
Specialist expertise: Content + Publishing Strategy, Event
Office: Oslo