Huawei: Lanseringsfest for P30-serien

nI mars 2019 gjennomførte Gambit H+K et lanseringsevent i Norge for Huawei sin nye P30-serie, hvor målet var å spre informasjon om det nye produktet og Huawei som ledende leverandør av teknologi for norsk tech- og livsstilspresse. I tillegg var det viktig å synliggjøre Huawei for en helt ny målgruppe, nemlig influencerne.  

Arrangementet ble gjennomført på LingLing i Oslo – en lokasjon med asiatisk- og luksuriøst preg som står i stil til Huawei sin merkevare. For å sikre engasjement og interesse for den nye P30-serien hos målgruppen, tok vi alle besøkende med på en reise bestående av ulike bildestasjoner for å teste produktet og telefonens unike egenskaper. Vi hadde blant annet en zoomstasjon og en mørkestasjon for å teste henholdsvis zoomegenskapene og lukkertiden til mobilkamera.

Testet kamerafunksjonene live
Gambit H+K leide inn ballettdansere som gjestene kunne ta bilder av for å teste kamera i bevegelse. Vi hadde også en collage med bilder tatt med P30 Pro av den kjente fotografen Olav Stubberud. Med Arif som artist, og Isabell Ringenes som konferansier, sørget vi også for høy underholdningsverdi for målgruppen. 

Sømløs gjennomføring
Gambit H+K hadde også ansvaret for valg av meny, dekorasjon, teknikk, invitasjoner, gjesteliste og presentasjoner, samt sørge for en sømløs gjennomføring av selve arrangementet. I tillegg gjennomførte vi et presseløp i etterkant av eventet for å spre informasjon utover deltakelsen, og sørge for at nøkkel-journalister fikk testet telefonen. For å sikre mediedekning av produktet hadde vi også et presseevent på formiddagen der vi presenterte produktet. 

Bred dekning i digitale og sosiale medier
Lanseringen av Huawei P30-serien resulterte i rundt 140 anerkjente influencere, over 150 poster publisert i sosiale medier og et titalls presseklipp fra blant annet Dagens Næringsliv, Nettavisen, Finansavisen og SIDE3. I etterkant av eventet har Huawei styrket sin rolle innenfor livsstilssegmentet, og flere av influencerene som deltok påpekte at de ønsket Huawei som samarbeidspartner.   

Sector: Teknologi, Varehandel + FMCG
Specialist expertise: Adferdskommunikasjon , Markedsføring, Event
Office: Oslo